fredag 12 november 2010

Ledig fredag

Eller nja inte riktigt ledig men bra nästan. Dagen började 09.30 med grupparbete i köket. Vi ska planera en tur som skulle kunna vara kommersiell och ska kunna genomföras nu under mörkertiden. Vi har valt att gå till smältvattenhålet och undersöka det som en tur (+pannkakor och varmt att dricka ovanför också). Det blir nog bra. den ska genomföras efter jul med riktiga besökare! Mest folk från byn antagligen, det ska bli n liten pr-grej för studien här uppe är det tänkt. Blir spännande att se hur det går!
Sedan gick jag och pratade med Sigmuds vikarie (vår huvudlärare är pappa-ledig nu för tiden) om hur jag ska göra med praktikplatsen. Hon sa att det nog skulle lösa sig utan problem. Hon skulle prata med Sigmund om jag kunde få lite uppskov på det där sista-datumet, då kanske jag kan få Storulvån om jag har tur!!! Men jag har sökt andra platser här uppe på Svalbard nu också.
Vi får se vad som händer.
Jag hade planerat att springa idag men det blev inget med det. Kläderna jag använder inomhus va i tvätten och det blåser för mycket för att springa ute. Segt på ett sätt, skönt på ett annat.
Så nu sitter jag och lyssnar på musik (Time to Move- Carmen) och kollar genom mina bilder lite. Känns väldigt slappt och bra.

Veckan har vart väldigt intensiv. Skola från 9-19 från mån-torsdag. Den där geologikursen jag har börjat på suger ganska mycket krafter ur mig. Men det är intressant och onsdag-torsdag har vart på rödakorset där vi har lärt oss massa första hjälpen och inte haft så mycket teori, då är det ganska ok. Men det är jobbigt att få in löpning och klättring i programmet...

För övrigt är det 2 veckor kvar tills jag åker hem nu. Känns väldigt skönt. Det är visserligen trevligt här uppe men det känns som jag längtar efter folk och natur i Göteborg nu. Lagom att åka hem snart helt enkelt.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar