tisdag 9 november 2010

praktikplats sökes

Ja så har det gått och blivit en ny vecka och ännu lite mörkare. Tror inte ens det är skymning nu, bara ljusare mitt på dagen. Kan hända att jag missar skymningen eftersom jag sitter i skolan hela dagarna. Jag har skrivit upp mig på en geologikurs om fossiler på Svalbard som går på eftermiddagarna så det blir långa dagar i skolan nu.
Förutom de långa skoldagarna bygger paniken upp sig inför att skaffa praktikplats. Jag började ju söka för ganska länge sedan men har fortfarande inte fått speciellt många svar och de svar jag fått har vart negativa. Inte blir det bättre när alla andra har platsen klar och kollar väldigt häpet på mig när jag säger att jag inte vet vad jag ska göra än.
Så vad göra? Nån som känner nån guide som vill ha hjälp i utbyte mot utvärdering och tips? Mitt enda krav är att jag inte vill vara skoterguide...
Mitt sista hopp är Storulvån som tyvärr är klurigt eftersom chefen som har hand om sånt är borta till 24 nov och jag måste lämna in en utförlig rapport 20 nov. Men jag kan nog få uppskov på det datumet hoppas jag.
Så det är väl det jag ville med det här inlägget... Annars har jag sprungit en del den sista veckan. Det är nästan ok att springa på band nu. Känns inte lika tråkigt som förut. Det enda problemet är att jag blir dålig i magen under passen hela tiden men sånt kan jag leva med.
Lyssnar på Radiohead. Smälter bra samman med känslorna just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar