söndag 13 mars 2011

kort uppdatering innan 9 dagars internet-skugga

Hallå!
Imorgon drar jag på 9dagars tur. Det ska bli spännande, vi ska på bre och havsis, jag har inte åkt skidor på nåt av det innan. Men samtidigt är väderprognosen inte speciellt positiv så vi får se hur mycket av planerna som kommer ändras.
När jag kommer tillbaka från turen har jag ett par dagar att städa och torka saker innan Elin och Jonas kommer och dagen efter kommer Kajsa (som ska vara kvar här resten av terminen) och mamma. Det ska bli väldigt skönt med lite familj!Jag har börjat få hemlängtan på sista tiden så det blir en bra kompromiss nu när jag inte åker hem själv.
Igår var jag på skotertur till Barentsburg. Hur fint som helst! Jag börjar förstå varför folk åker på skotertur så ofta. Men vi fick rejäla problem med skotrar som körde fast och välte på hemvägen så jag är glad att jag inte köpte nån.
Idag fick jag veta att min praktik är inställd. Hmmm.... Den här jäkla praktiken verkar inte vara på min sida verkar det som. Tydligen hade alla gäster avbokat så det blev ingen tur. Jag ska prata med Sigmund imorgon så får jag se vad han säger. Jag har lyckats få sommarjobb på kajakcentret så kanske kan jag göra praktik hos dom. Dom har en del turer till fots också nämligen.
Jaja nu ska jag packa det sista inför turen.

Olle out.
Kvällssol
sol sol sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar