måndag 28 februari 2011

23år snart 18

En kort början-av-veckan uppdatering.
Söndagen blev lite rumphuggen. När jag kom till gymmet för att springa på bandet var det stängt och öppnade inte förens klockan två. Samtidigt som klättringen börjar. Jag skidade hem i snöstormen (väldigt svårt att åka skidor i motvind) och bestämde mig för att skippa klättringen och springa istället när gymmet öppnade. När jag kom hem förlorade Sverige just i VM (Hellner kroknade på slutet).
När hade gått till gymmet igen klockan två var löpbanden upptagna. Attans tänkte jag. Så jag bytte om till klättergrejerna och klättrade istället tills kajakpolon började. Klättringen gick sådär men kajakpolon blev väldigt lyckad! Jag lärde mig en ny rull som inte kräver nån styrka alls ungefär och som dessutom ska vara mer stabil i turbulent vatten och med havskajak har jag hört. Väldigt kul! Speciellt eftersom det går så smidigt!
Idag (måndag) har vi haft biologi i skolan! Marina däggdjur handlade det om. Väldigt deprimerande att lyssna på. Ännu ett bevis på att människan verkligen inte borde försöka sig på att "ta hand" om naturen eller "skörda resurser" utan att tänka sig för vääääldigt noga innan (om man nu ens tycker att det är etiskt att se djur som resurser).
På väg från skolan sprang jag 13km på bandet också. Har kommit på att om man sakta ökar lutningen på bandet känns det inte så mycket och när man sedan släpper ner lutningen kan man springa sjukt fort! Väldigt kul. Men utmattande.
När jag kom hem gjorde jag linsgryta och sen bestämde jag mig för att raka mig för första gången på terminen (dvs ca 1,5månader). Så nu ser jag ut som jag är runt 17 år igen (på bilden ser jag dessutom lite ond ut, men personlighetsdragen har nog inte ändrats på grund av rakningen). Se bilder nedan:


Före
Efter

1 kommentar:

  1. Njaeh, jag tycker att du ser ut lite som Dexter i TV-serien! :D
    (Om han är ond eller inte kan ju också diskuteras...)

    SvaraRadera