söndag 6 februari 2011

Snart på tur

Så börjar det närma sig för terminens första flerdagars tur. Det blir en riktig expedition ca 1,5 mil från närmaste väg. Inte världens mest spännande plats men det får duga antar jag. Det ska vara en "introduktion till vinter turer" står det på schemat och det är väl det man får ta det som.
Nåja. Den här veckan har det vart mycket skola med lektioner om aurora borealis, sjöis och Arktisk historia. Den där historiekursen har gjort att vi har slutat klockan 19 varje dag och det har inte blivit speciellt mycket tid för annat men jag har ändå lyckats få igång löpningen något sånär. Det blir fortfarande inte speciellt långa pass, max 1,5 mil men tror att det på något sätt kan hålla uppe formen ändå. Det verkade ju fungera förra terminen!
Jag har även haft tid att träna lite kajak och det går framåt! Som jag skrev förra gången måste jag nog bli mer aggressiv för att bli bra på kajakpolo men en sak som har hållit mig tillbaka är att det är så jobbigt kapsejsa när man måste ha hjälp av andra för att ta sig upp. Så jag har försökt lära mig att rulla (eskimåsväng) och det är faktiskt inte speciellt svårt! Jag har visserligen bara försökt med kajakpolo kajakerna men har hört att det inte ska vara stor skillnad med havskajakerna. Nu ska jag inte säga att jag är bra på att rulla än, men det är som sagt inte svårt så jag hoppas att det kommer naturligt snart!
I fredags va det skoterkörning med skolan. Jag trodde det skulle bli kul men det blev en liten besvikelse. Det låter väldigt mycket och man kan inte koncentrera sig på nåt annat än var man kör. Jag springer hellre helt enkelt.
Igår tog jag en tur till Trollstenen för att se om solen hade gått upp där. Det hade den inte men däremot blåste det väldigt mycket där uppe. Trevlig tur, men jag måste bli bättre på att åka skidor tror jag, det är lite vingligt på vägen ner... Här kommer i alla fall ett par bilder från toppen!

Toppen: Trollstenen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar