lördag 16 oktober 2010

Lite bilder och kort rapport

Så är det lördag kväll och all planering är i stort sätt klar! hurra hurra! Jag har även insett att jag låg ett par veckor efter i praktik-letandet så både gårdagen och eftermiddagen idag har gått åt till att söka praktik på olika platser. Ett axplock av platser jag sökt på är Yellowstone (USA), Indien (ett företag som har kontor här uppe också, har fått svar som verkade positivt men inte säkert), Kenya (samma företag som i Indien, i turerna ingår bl a Mount Kenya och Kilimanjaro) och flera olika kryssningsfartyg som håller till runt Svalbard, Grönland och Island. Mest vill jag nog till Kenya, företaget som jag kontaktade har en eko-turism filosofi och väldigt bra turer tror jag. Men vi får se! Indien är inte heller helt fel...
Men jag har även hunnit kolla på väldigt många avsnitt av serien Merlin. Inte så bra serie... men trevligt att känna sig 15år igen.
Här kommer lite bilder från exkursionen förra veckan!


På toppen av Sarkofagen. Från V: Yann, Oda, Theres, Ingebjörg, Anved

Ser du vad det står? 












5 kommentarer:

  1. Hejdär! Har följt din blogg en stund..men har inte riktigt förstått vad det är för skola du går, är det forskning eller är det guide du läser till? Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Goddagens!
    Elin: ANG så klart! Arctic Nature Guide!

    SvaraRadera
  3. Aha, tänkte att ni kanske slog ett slag för Sydafrikansk partipolitik..? Men jag hade ju rätt i själva bokstavstolkningen till slut!

    Hoppas ni har det fint, du och ditt besök!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo det är klart, sydafrikansk partipolitik är också något som berör oss väldigt konkret här uppe! Shakiras "africa" va tema sången under senaste turen så vi känner stor gemenskap med våra bröder och systrar i söder!

    SvaraRadera