tisdag 5 oktober 2010

ny vecka

Så är det ny vecka. Förra veckan var väldigt bra med Kajsa här från onsdag till måndag. Vi bakade bullar, kollade på en massa scrub och gjorde egetnligen inte speciellt mycket. Perfekt helt enkelt. Men man kan inte ha för trevligt så hon åkte hem igår och lämnade mig här med en massa vind och regn idag.
Jag köpte ett par nya springskor igår, Puma trailfox heter dom. Väldigt konstiga på fötterna men förvånandsvärd bra att springa med! Hoppas jag ska slippa skavsår ett tag nu. Än så länge ar jag bara sprungit ca 30 min med dom i varierat tempo men det gick finfint.
Innan löpningen igår va det klättring som va riktigt kul! Det va en ny tjej där som va i min nivå ungefär så hon och jag gjorde problem och peppade varandra. Antagligen den mest inspirerande klättringen hitintills här på svalbard.
Imorgon ska vi upp på Larsbreen ch träna lite på glaciärräddning igen. Denna gången kanske vi får göra det i snö istället för is. Blir spännande! Självklart blir det antagligen övningar i karta och kompass på väg dit också.
Resten av dagen blir nog löpning (inomhus)  och äta bullar!
Så, det får vara nog för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar