söndag 19 september 2010

Bilder från glaciären

Så är det söndag. Väldigt vackert väder men tror inte det blir nån tur idag. Ska klättra och springa idag så har lite för lite tid. Ska pröva gymmet idag! Planen är att springa antingen ca 40min i 3.40 tempo eller 2h i långsammare tempo. Går det bra blir detta nog det nya skatås tror jag. Ska ta med mig iPod så kanske jag kan lyssna på musik samtidigt. Har aldrig gjort det tror jag. Jag gillar att lyssna på mina steg och andetag men har en känsla av att det kommer bli för tråkigt när inte omgivningen ändrar sig.
Dagens musik är jamiroquai.

Så har jag äntligen tagit tag i migsjälv och lägger upp lite bilder från glaciärturen för några veckor sedan! Håll till godo.

Aurora vid (glaciär-)Brefronten

Aurora tränar på att ta sig uppför branta sluttningar. Och är väldigt rädd:)
Träning på att dra upp folk från sprickor
Ingebjörg och Sigmund (lärare) är glada

Med sprickor på båda sidor (båda väldigt djupa). Tur att man har stegjärn och går i replag!
Ingebjörg i fint väder

Aurora och Ingebjörg äter lunch efter en väldigt fin förmiddagstur
Anna-Kjersti
Magne fotar loss
Isen va ganska sprickig vid brefronten. Väldigt häftiga formationer!
Man är ganska liten mitt i glaciären, och allt runt omkring är IS!

En tass vi hittade på isen! Isbjörn eller Säl? Vem vet? Misstänkt lik människa men det förkastades efter ett tag

Theres nere i en trång spricka! Förbereder sig för att leka skadad.

1 kommentar:

  1. Otroligt häftiga bilder! Sannolikt är det Ötzis kusin ni har hittat. Eller ja, en bit iallafall.

    Hemma med en konungslig förkylning. Hoppas allt är bra med dig!

    Elin

    SvaraRadera