onsdag 8 september 2010

Kvalité

Så har en ganska slapp dag snart lidigt mot sitt slut. Eller det är några timmar kvar men jag har inget att göra så dagen är slut i den meningen att inget vettigt kommer hända i alla fall.
Dagen började med en kort lektion i Svalbards vegetation, hur den påverkas av turism och hur man kan undvika den påverkan. Ganska intressant. Sen gick vi ut och kollade lite på vegetation runt universitetet. Kul men kallt om fötterna, jag hade bara tygskor på mig.
Sen gick jag och handlade. Jag har ätit en hel del gott och blandat under min tid här men nu har jag insett att karameller är billigare! 39Nkr för 1kg. Dessutom håller dom ju längre så det va ett fynd!
Dagens springtur blev intervaller. 1,3,5,5,3,1 minuter med 1 min vila mellan varje. På vägen hem blev det en del styrka också. Tror det behövs om jag ska hinna med klasskompisarna på exkursioner och så. Är lite orolig för vintern, dom verkar vara väldigt macho allihopa. Men jag ska allt träna mig i kapp! Totalt blev det ca 12 km idag.
En kompis till mig (Rasmus) har dött och jag fick reda på att begravningen var den 20sept men tyvärr verkar det inte gå speciellt bra med flyg dagarna runt det datumet så jag kan nog inte komma ner till gbg då. Lite surt... Men samtidigt är det väldigt svårt att ta till sig sådana saker när jag är här uppe. Det är liksom inget som påminner om livet i gbg alls förutom typ facebook. Jag får försöka hälsa på graven på jullovet istället. Känns lite tråkigt.
För tillfället sitter jag och knaprar karameller och lyssnar på "totalt jävla mörker". Svårslagen musik och svårslaget bandnamn. 
Ska se om jag kan fixa bilder från glaciären idag också och inte bara lägerbilder.

Hej då.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hemskt tråkigt att höra om din kompis! Stod ni varandra nära?? Också jättetrist att du inte får chans att komma hem och säga hejdå! Mycket tråkigheter som händer samtidgt och helt ofattbart med Thomas; läste om det idag på Saik's hemsida och kan inte riktigt smälta det faktiskt!!

    Hoppas att du har det bra där uppe i norr och kämpa på med löpningen. Som du ser så ligger vi inte på latsidan här hemma så bered dig på en match när du kommer hem ;)

    kram på dig broder!

    SvaraRadera