måndag 27 september 2010

Uppdatering

Insåg just att jag har uppdaterat lite för lite på senaste tiden. Har vart mycket i skolan och så.
Jag har lyckats klättra lite för mycket med mina för tighta skor och fått ett infekterat skavsår på ena tån. Känns konstigt att ett så litet sår kan få hela kroppen att reagera, men så är det. Tror jag har lite feber, men försöker äta tillräckligt med godis och popcorn för att inte märka det.
 I lördags va det "icebreaker" party på skolan! extremt bra kostymer på temat "wild kingdom" (med underteman som t ex desert, arctic, tropic woods osv) men självklart vann jag och Theres kostymtävlingen med vår fina Kamel! (vi va varsin puckel och hade ett egen-sytt huvud. Ett brunt lakan var kroppen. Ska försöka fixa bild)

Vi har hade vårt första test för kursen i fredags! Det var skjutning. Man skulle träffa 4 (av 4) skott inom en cirkel med diameter 10cm. Man fick två försök på sig och jag lyckades på andra. Fast det va ingen stress egentligen, man har många fler försök på sig senare i terminen.

På onsdag kommer Kajsa hit! Oh happy day. Ska bli kul! Egentligen har vi massa obligatoriska saker att göra när hon är här men Sigmund (kursledare) är snäll så det fixar sig.

Idag började besöken hos olika företag (det smygstartade i torsdags hos ett stall men det räknas inte för jag kan inte rida). Vi besökte två hundgårdar som ordnar släd-turer, ett skoterföretag och ett företag med lite blandade saker (skoter, båt i närområde och vissa specialturer för forskare osv ibland). Funderar på att antingen bli hundförare eller guide på ett kryssningsfartyg... Svår fråga. Att arbeta med hund är ju alltid trevligt och man får vara mycket ute men att arbeta på fartyg betyder ju att man får se större delar(hela?) av Svalbard. Den chansen kommer ju inte ofta. fast gör jag på fartyg måste jag göra större delen av praktiken (som ska vara 150h) på sommaren och frågan är ju hur lockande det kommer vara när man kan jobba då istället... fast kommer det någonsin vara tråkigt att få åka ut på fartyg en vecka och se svalbard? Tveksamt... Men jobbar man på hundgård kan man få ganska mycket betalt jobb under terminen också vilket ju skulle vara trevligt. Kanske skulle jag köpa lite frukt om jag fick lön också!? Häftig tanke!
Funderingar funderingar!

Det är fortfarande 20 min tills jag får ta ut bröden i ugnen så här kommer lite bilder också!

Asbjörn och Theres trampar på längs stranden. Taget från fotknölen ungefär...

Båtarna vi åkte i! Inte helt klockrena men dom funkade hyfsat antar jag...

Aurora (höger) och Ingebjörg filosoferar i överlevnadsdräkterna...

2 kommentarer:

  1. Vet du förresten att jag har ett sånt där kök – Primus omnifuel – som du skulle kunna låna med dig om du kommer hem framåt jul?

    SvaraRadera