måndag 13 september 2010

Jag har internet

Så är helgen över och äntligen är internet tillbaka! Det var nere hela helgen så jag kände mig lite extra bortkopplad från verkligheten. Lite surt men det var en skön helg ändå, löpning, städning, klättring och ganska mycket slappande. Perfekt efter den ganska hektiska förra veckan.
Ny vecka nya planer: Schemat ändades från exkursion ons-fre till tis-fre. Lite dålig framförhållning kan man tycka eftersom maten måste fixas och utrustning planeras på en eftermiddag istället för två men det verkar lösa sig! Hoppas bara inte man glömmer nåt...
Exkursionen ska gå till andra sidan isfjorden. Vi åker dit med gummibåt (zodiak) och väl där ska vi besöka olika platser och hämta stenprover som vi sedan ska analysera för att försöka göra en modell över hur inlandsisen drog sig tillbaka från förra istiden. Ska bli kul och intressant! Lite dumt bara att jag har fått stämpel som geolog och dessutom matansvarig i vår grupp. Känner lite press...
Det kommer alltså inte så många uppdateringar den här veckan men ska försöka få upp dom där sabla bilderna från nordenskiöldsbreen idag eller på fredag/lördag i alla fall.
Dagens övningar bestod i att försöka åka gummibåt. Egentligen ganska lätt men en motor pajade och efter det satt den mest stressande läraren jag har mött bredvid och skrek "bakåt! Framåt! Friläge! Nej bakåt!" hela tiden så man blev helt stissig. Han hävde även ur sig "det va den sämsta ANG klassen jag har haft". Inspirerande!
Annars fyller jag år imorgon! Grattis till mig! Funderar på att göra kaka till gruppen så vi kan fira imorgon... får se om jag hinner. Nu mer packning!
Over and out!

2 kommentarer:

  1. Grattis på fölsedan Olle! Undrar just om postgången fungerat så att det blir några presenter.

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Jorå nog funkar posten! Ett par sprillans nya handskar har jag fått! tack för dom! precis vad jag behövde!
    Hoppas allt är bra i Götet!

    SvaraRadera